RSS

kerja sengal

pernah tak rase bile tade sangat kerje nak buat (...walaupun banyak..) pastu tak fikir panjang..buat aje mende yang ade di depan mata walaupun korang tahu..sebenarnye..dan akhirnye....korang hanya akan MEMALUKAN DIRI sendiri...

wah..panjangnye intro..(intro beria walaupun tade orang bace ngeh2)..tapi hakikatnye itulah yang terjadi kepada diri aku...

cerita ni sebenarnye started err about 2 weeks ago..hujan tak ribut tak..tiba2 i decided to play squash..."pandai ke main?", "sejak bile main squash?" "waaahhhhh.." takpun "oh!" itu lah antara frasa2 (betul ke nk gune word ni?) ataupun comments yang aku dapat daripada orang sekeliling..cess...kurang asam!..ingat aku tak pandai main ape..ngeh2

lepas tu kan..punye la galak aku ngan sorang lagi housemate ni name die A ..pegi la plak signed up masuk nottingham games..oh ye..bagi sape2 tak tahu..nottingham games ni acara sukan terbesar yang ada untuk malaysian students seluruh UK dan Ireland..and it is anually organized by the nottingham malaysian society. kirenye sape2 students yang nak masuk apa2 acara yang dipertandingkan seperti bola jaring, tennis, bola sepak, basketball, ping pong, badminton dll boleh la daftar thru university..

kenapa aku gatal nk masuk sangat?
dalam banyak2 sukan...squash adalah antara yang paling tak glamour..unlike football or netball, squash only had 2 participants last year...pulak tu, housemate aku (yang dah balik malaysia) joined last year and got silver..tahun ni..with the same thought aku pun join la..sebabnye ade orang cakap..tahun ni ade dua orang je yang registered for squash pastu hadiah ade sampai 5..ngeh

dengan semangat kesukan yang membara..aku pegi practiced main squash ngan A..every single day without fail for the past week..kire kalo kene serve bola sepuluh kali ade la skali due yang masuk..ngehngeh..

alkisah..on the day of nottingham games which was yesterday..aku ngan A pun pegi la ke gelanggang pertandingan..(tu pun selepas makan telur separuh masak yang tak berapa jadik..konon untuk tenaga zahir dan batin la..)..sampai2 kat sane..tau tak QM cakap ape..

"korang..tahun ni ramai orang masuk squash ye..ade SEPULUH orang budak pompuan.."

waktu tu jugak aku rase macam nak berguling-guling kat situ..ngok ngek betul la..selama 3 tahun aku dok jadik volunteers mase notts games tak lebih 4 orang pompuan yang masuk squash..tahun ni alih2 sepuluh orang plak yang nk masuk..SEPULUH ORANG!

tapi tape..aku kan memang terer adapt dengan apa jua situasi..so aku pun cool je la..game pertama: lawan ngn budak pompuan dari uni M, ok la gak untuk beginner..aku kalah ngn bergaya..bile aku cakap kalah dengan bergaya maksudnye tade la mata aku kosong hahahaha.. game kedua: aku kene lawan dengan budak dari W university..and guess what?.she is a professional player..kalo tak state player pun mungkin geng2 nicole ann david la agaknye..first set aku tumbang 0-9 dalam mase tak sampai 2 minit..satu bola yang minah ni served pun aku tak leh amik..memang hampeh kuase 4..rase nk baling raket kat minah ni pun ade..pastu kan die ni plak..tak friendly langsung..senyum pun tak..aku buat kesimpulan die kecewa kot sebab kene lawan ngan aku huhu..pastu masuk set kedua..bile sore 5-0..waktu service die yang keenam aku dapat amik..punyela gembira tapi alih2 bola tu kene pulak dekat mata die..
astaghfirullah...waktu tu tuhan sahaja yang tahu..macam nak luruh jantung..satu court tu senyap je sampai kan A yang tak putus2 sorak "it's okay asma" pun senyap..minah ni plak memang emo abes..senyap je..tapi memang salah aku pun..tak putus2 aku say sorry..die okay tapi lepas tu die memang bagi bola laju je kat aku (ni penonton la yang cakap, aku rase cam same je..hehe)..akhirnye aku tersungkur dengan 9-1 dalam set kedua..huhuhuhuhu..memang priceless experience main game ni..

game ketiga dan terakhir aku lawan A..ni memang relax la..rase cam main petang2 je...sebab tiap2 petang pun main dengan dia ni, tapi aku tetap kalah..muahahhahaa...
walau apapun..tahun ni memang different from the previous years...tade la keje nk menghantar makanan je kat players..tahun ni aku main siotttt..kawan2 baru a.k.a squash players from other universities pun sporting sangat..lepas habis games kitorang gi makan sama2..lepak sama2 (oh ye, nanti nak kene add kawan2 baru ni kat facebook haha..

p/s: lagi sebulan nak exam..tapi tengah cari keje sengal seterusnye....

dame tho buayo!

4 comments:

Intan said...

haha,asma...
aku kagum dengan keberanian ko :P

malam ni sokong bola kelantan ye?pesan kat irina sekali :P

AA said...

oh ye?..kamu pergi bukit jalil ke sokong kelantan kat sane?..hehehehe...hidup terengganu!

zaffankhalid said...

haha asma...

zaf pon tergelak baca...tp mcm seronok je

berani lah asma!! kalau tak berani..tak dapat pengalaman baru kan? kamu enjoy dan turn out to be just fine! even priceless

duh....

siapalah A tu ye? hehe

mcm tahu je...

take care doctor asma =)

AA said...

haha..thanx zaff...
tula..mase tu memang cuak tapi bile pikir2 memang best and seronok hehe..pengalaman - baik ke buruk ke tetap berguna ye tak?..

AA..memang semua orang buleh teka keke..

zaf cane sekarang?..ape projek terbaru skang?..u take care too..miss u loads..panjang umur kite jumpe lagi InshaAllah..

p/s: intan jgn sedeh2 k kelantan kalah kene belasah 3-1 tau..huhu