RSS

we did it!...mission accomplished

5.30 pm, wed
it's our(irina n myself) turn to cook..went to the kitchen...

irina: eh, kite ade nenas..3 bijik

myself: haah la...jom buat gulai nenas..(bajet pandai jer..)

irina: aku rase cam nk makan pajeri nenas..nenek aku buat aritu sedap giler (nenek pulak..tgh rindu la tuh..)

myself: hmm..aku tak gheti nk wat mende alah tuh..ko?

irina: aku pon tak reti! (tersengih..)

laaaaaaaaaaaaaaaaa................
then, we decided to refer to our sifu mesra.net

sejam kemudian,

myself: na..nenek ko buat camni ke?..(ragu-ragu)..nenek ko letak santan tak?..nape resepi ni tak letak santan..aku rase nenek aku letak santan..(gaye tanak kalah dalam pertandingan 'nene kate')

irina: (dengan tegas dan berkalibernye..) ye!aku yakin nenek aku tak letak santan!

myself: ok!..aku percayakan ko!..(gaye berlagak kaliber gak)

sejam setengah kemudian.......
irina: asma, aku rase jadik la pajeri kite ni...kaler cam dah kene ni..hehe (tersengih dengan gembiranye)

myself: iye?!!..yeay!! bestnye..aku rase kite best la..

irina: haah..aku rase kite best gile!!

-------------------------

finally, we finished cooking at 7pm and everyone loved our pajeri nenas..(at least that's what they said ;-p)
yes, mission accomplished! thanx irina..i luv you...

7 comments:

Anonymous said...

asma!!!!!!! i wuv u too!!!!!!! jom masak masak lagi =) -irina-

Anonymous said...

asma'..what the!!!!apsal laa baru ko nak kasitau kat aku y ko ade blog, bley laa aku comment slalu...ni disebabkan kebuhsanan ,melanda ke disebabkan 'sebab2 istimewa' lain. Tapi tak sangka ko ni pun jenis menulis jugak ye haha!!. lapang2 jgn lupe lawat aku punya gak, click kat name aku, aku bubuh url die

AA said...

wuv!..wuv!...(tibe2 teringat mase main bunyi2 menatang mase entertainment nite ritu...gile random...

p/s: pi'e yang poyo...!!!

Unknown said...

HAHAHAHAH kelakar la korang :P
tapi pajeri tu mmg sangat best okayyh!

AA said...

time kaceh chah....haha...i memang sayang ar korang sume....!!!

Maryam Jameelah Aizuddin said...

pajeri nenas...
korang sayang korang...
masak sedap2 lagi

AA said...

to sifuku maryam...arigatou, tenkiu, gracias, mercy...heheheheh